ผลิตภัณฑ์
เกี่ยวกับ SAP
ระบบงาน SAP ที่บริษัทให้การสนับสนุนอยู่ได้แก่
- SAP IS-U (Industrial Solution for Utility)
 - Customer Service (CS)
 - Contract Account (FI-CA)
 - Work Management System (WMS)
 - Device Management (DM)
 - Billing (BILL)
 - Energy Data Management (EDM)
 
การเชื่อมต่อระบบงานอื่นกับระบบ SAP
- ระบบ Bill and Payment Management System (BPM)
 - ระบบ Outage Management System (OMS)
 - ระบบ Auto Meter Reading System (AMR)
 - ระบบ Geographic Information System (GIS)
 - ระบบ SCADA
 - ระบบจดหน่วย
 - ระบบ Counter service และหักบัญชีธนาคาร
 - ระบบ Call center
 - ระบบ RFID
 
digiTax
- ระบบแปลงข้อมูลเอกสารอิเล็กทรอนิกส์ ที่รองรับมาตรฐานกรรมสรรพากรกำหนด แบบครบวงจร อาทิเช่น
 - ใบกำกับภาษีอิเล็กทรอนิกส์ (e-Receipt)
 - เอกสารใบรับอิเล็กทรอนิกส์ (e-Tax Invoice)
 - เอกสารใบเพิ่มหนี้อิเล็กทรอนิกส์ (Debit Note)
 - เอกสารใบลดหนี้อิเล็กทรอนิกส์ (Credit Note)
 
Service Catalogue
- Helpdesk
 - ตอบคำถาม สนับสนุนการและประสานงานกับผู้ที่เกี่ยวข้องเพื่อให้ผู้ใช้งานสามารถใช้งานระบบ SAP และ NON-SAP (BPM, OMS)
 - วิเคราะห์ปัญหาและแนะนำวิธีการแก้ไขปัญหาเบื้องต้นที่ได้รับแจ้งจากการใช้งานระบบ SAP และ Non-SAP (BPM, OMS)
 - ให้ความรู้และแนะนำวิธีการใช้งานเบื้องต้นกับผู้ใช้งานของ กฟภ.
 - ประสานงานติดตามและแจ้งปัญหาที่เกิดขึ้นกับระบบงาน
 - สนับสนุนการใช้งานระบบ SAP , OMS , BPM
 - ช่องทางการให้บริการ ดังนี้
 - ผ่านโทรศัพท์พื้นฐาน (02) 590- 9486
 - ผ่านโทรศัพท์พื้นฐานและระบบ Internet ผ่านโครงการ ITIL
 - ผ่านทาง Email ของ PEA ITIL Service
 - Technical
 - Delivery/MA Management
 - Daily Operation
 - Application Configuration Management
 - Installation, configuration and maintenance
 - Installation includes R/3 and IS-U
 - Administration includes user admin, client admin, backup
 - Maintenance includes monitoring the servers, background jobs and system performance
 - Functional
 - Assists in the development of requirements and specifications
 - Interfaces with the support team
 - Maintains all Incidents and Issues documentation in centralized location
 
Knows and follows Production Support On-Call Process and all supporting documentation in its entirety. The primary activities of this process (but not the only ones) are creating/refining requirements, estimates, business designs, technical designs, test plans/cases, implementation plans, production support documentation and executing all created plans.
